Köpvillkor

När du handlar hos Sund Media gäller följande:

Om Ebba Sund Media AB
Företaget är ett aktiebolag och har sitt säte i Växjö. Org.nr. är 559275-2074. Önskar du att komma i kontakt med mig, mejla mig på ebba@sund-media.se.

Beställning
När du lägger en beställning godkänner du också dessa köpvillkor. Du ansvarar också för att personuppgifterna som lämnas i samband med ditt köp är korrekta. När du gjort din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du uppgifter om vilken produkt du beställt, pris och fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta mig på ebba@sund-media.se.

Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive 25 % moms. Fraktavgift tillkommer i kassan.

Leverans
Normal leveranstid är 3–10 arbetsdagar. Dessa leveranstider är riktlinjer och inte bindande för företaget. Jag använder Postnord som fraktbolag. När din beställning skickats får du ett mejl om att din beställning är på väg till dig. 

Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten börjar gälla från den dagen du mottagit varan. Ångerrätten förutsätter att varan är i sitt ursprungliga skick. 

Vid nyttjande av din ångerrätt:
Om du ångrar ditt köp måste du meddela mig det i ett mejl till ebba@sund-media.se senast 14 dagar efter den dag du mottog varan. I mejlet berättar du vilken produkt du vill lämna tillbaka och anger ditt ordernummer. Du står för returfrakten och ansvarar för att varan levereras tillbaka till mig i dess ursprungliga skick. Produkten bör därför skickas ordentligt paketerad och i ursprunglig förpackning. Återbetalning sker senast 14 dagar efter att jag mottagit och kontrollerat produkten. På återbetalningsbeloppet kommer jag dra av kostanden för ursprungsfrakten. Om det visar sig att produkten är skadad kommer jag också dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde.

Returer skickas till:
Ebba Sund Media AB
Nygatan 24 NB
352 31 Växjö

Ångerrätten gäller inte vid:
Specialtillverkad produkt, som har en personlig prägel efter dina önskemål eller som jag bedömer vara svår att sälja till någon annan. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål
Jag besiktar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad när den anländer åtar jag mig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta mig för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till ebba@sund-media.se där du anger ditt namn, ordernummer och en beskrivning av felet. Jag står för returfrakt vid godkända reklamationer. Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer jag riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning (Force Majeure)
Jag tar inget ansvar för problem/skador/ekonomiska förluster som uppstår till följd av omständigheter utanför min kontroll, som direkt eller indirekt förhindrar, försvårar eller gör produktion eller frakt oekonomisk. Dessa omständigheter kan exempelvis vara strejk, storm, olyckor, eldsvåda, naturkatastrofer, krig, myndighetsbeslut eller utebliven leverans från leverantör.

Produktinformation
Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta färger då de kan skilja sig mellan olika bildskärmar samt mellan bildskärm och tryck. 

Integritetspolicy / Personuppgifter
När du handlar hos Ebba Sund Media AB hanteras dina personuppgifter enligt GDPR. Endast de personuppgifter som krävs för att kunna behandla din beställning kommer att samlas in. Detta innefattar namn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina personuppgifter kommer endast att används av Ebba Sund Media AB och de parter som krävs för att kunna fullfölja din beställning, såsom fraktbolag (Postnord) och betalleverantör (Klarna). Du som kund har rätt att när som helst begära ut information eller ändring av de personuppgifter jag har om dig, samt tas bort ur mitt kundregister – detta gör du genom att skriftligen kontakta mig. Om det skulle visa sig att jag har felaktiga eller ofullständiga uppgifter om dig kommer dessa att ändras vid upptäckt. Enligt bokföringslagen behöver personuppgifter såsom namn och adress sparas på kvitton och fakturor i 7 år, därefter annulleras dem. Dina personuppgifter kommer inte att säljas eller ges vidare till tredje part. Hemsidan är SSL-säkrad för säker anslutning. Jag använder WooCommerce för att sälja mina produkter.

Ändringar till de Allmänna Villkoren
Jag förbehåller mig rätten att när som helst göra ändringar i dessa villkor. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

© 2020. Ebba Sund Media AB.